sobota 10. septembra 2011

Nákupy vo Viedni

Nedávno som vám priniesla minireportáž z parížskych obchodov s metrovým textilom. Tentokrát som sa vybrala trochu bližšie, aby ste nepovedali, že sa tam nemôžete ísť pozrieť osobne. 

Naša cesta začala v krásnej galérii s moderným umením. Tieto obrazy fakt stáli za to. 


Tak dobre, odhalili ste ma. Nie sú to obrazy, ale úžasné látky, ktoré som kúpila v Komolka Stoffe :o) K tomu sa dostaneme. Len som vám ich musela ukázať hneď na začiatku. A ozaj ich mám chuť dať zarámovať a vyvesiť v obývačke.. hneď nad patchworkovou pohovkou od Kelly Swallow :o)

Prvou zastávkou pri potulkách Viedňou bol obchod Conquero Stoffe na Neulerchenfelder Strasse 65. 

Pred obchodom vás privíta nápaditá, krásne naaranžovaná reklama :o)

Ok, priestor nebol úžasný, ale bola som milo prekvapená obsluhou. Keďže nerozprávam po nemecky, padlo mi vhod, že pán majiteľ hovoril veľmi dobre po anglicky a ochotne všetko ukazoval a vysvetľoval. 

Cenovo je to trochu drahšie ako u nás, hlavne látky určené špeciálne na patchwork (14,50 € / m) a na výber je hlavne Robert Kaufman a Hoffman Fabrics. 

Ale nájde sa aj dosť "obyčajnej bavlny" za trochu nižšie ceny.

Odnášala som si pár jednofarebných látok, ktoré mi začínajú pri šití veľmi chýbať:

a tieto perfektné stužky:

Cestou k ďalšiemu veľkému obchodu s látkami, som zistila, že som už "profesionálne" deformovaná, lebo mi do oka padla medzi ostatnými knihami vo výpredaji kniha o Amy Butler a jej tvorbe. Určite poznáte úžasne šikovnú a kreatívnu dizajnérku látok a autorku mhoných krásnych strihov. 

Vrátila som sa k nej asi paťkrát, ale napokon ma práve moja neznalosť nemčiny odradila. Škoda. Ešte teraz je mi to trochu ľúto. 

Na Amy som zabudla, akonáhle som vošla do obchodu Komolka Stoffe, ktorý monohé z vás určite poznáte, lebo sa nachádza na Mariahilfer Straße 58. 

Znovu nás čakala milá obsluha, aj keď nehovorila po anglicky. Určite však hovorila rečou ročných detí, lebo náš syn od pani predavačky hneď dostal dve lopty a následne na ne zbalil asi dvakrát tak veľkú slečnu :o)


 Oddelenie patchworkových látok je už vyzdobené v jesennom štýle

 A v celom obchode boli pekne naaranžované figuríny. Na parížske minikostýmčeky to zatiaľ nemá, ale bolo to celkom chutné.

Samozrejme, nájdete látky od výmyslu sveta. Napríklad takéto:
Prízemie je plné bavlnených a polyesterových látok, podzemie ukrýva látky na čalúnenie nábytku
 a na druhom poschodí luxusnejšie satény a hodváby a iné látky na večerné šaty:


 Samozrejme, ani z Komolka Stoffe som nemohla odísť s prázdnymi rukami. Podľa mňa je to k tým látkam veľmi nespravodlivé, ak si ich nekúpim .. aspoň pár centimetrov :o)

Malá spomienka na slnečné dni:

a tie perfektné látky s moderným abstraktným vzorom, ktorými som vás chcela nachytať na začiatku:


V profile mám napísané, že sa s vami podelím o všetky pekné veci, ktoré som videla. Tým som samozrejme myslela najmä látky a patchwork, ale do tejto kategórie spadá aj architektúra a interiérový dizajn. 
A zhodou okolností sa neďaleko Komolka Stoffe na Mariahilfer Straße nachádza jeden z mojich obľúbených obchodov s nábytkom a bytovými doplnkami Kare (druhý je Interio). 

Ak vás to zaujíma, pozývam vás na malú virtuálnu prehliadku toho, nad čím som v obchode híkala a nadchýnala sa :o) 

sticker na stenu do kuchyne

izba v britskom štýle






Týmito farebnými lampami sa raz nechám inšpirovať a ušijem svoj prvý quilt :o)

moje obľúbené farby


Tieto figúrky mi pripomínajú Japonsko :o)



Ach, keď si znovu prezerám tie fotky, hovorím si, že to bol krásne strávený deň. 
Mám rada dni plné farieb.




3 komentáre:

  1. Katka, vyzera to super, pisem si adresy do zapisnicka a hadam sa aj my vydame na maly latkovy vylet :D
    Kare silno mozem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Este sme mali naplanovany obchod Exquisity Patchwork, ale nejako zabudli dat na internet, ze budu mat zatvorene :o( Ak chces, tak si este zapis Ungargasse 35. Spoza vitriny to vyzeralo celkom fajn.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kde sa co oplati vo Viedni kupit najdete aj tu:
    http://mojerakusko.sk/vieden/za-nakupmi-do-viedne

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin