utorok 27. septembra 2011

Čo týždeň dal

Teda poviem vám, minulý týždeň bol dosť náročný a naplnený aktivitami (šicími aj nešicími) a tento týždeň sa zatiaľ javí byť ešte šialenejší. Som unavená, ale nemôžem sa sťažovať. Veci, čo sa dejú, sú veľmi pozitívne a ak ste zvedaví, pozorne čítajte. Dnes stačí pozerať, zajtra sa mi snáď podarí zapojiť aj vás :o)

Čo sa týka šitia, dokončila som pár malých vrecúšok pre kamarátku. Vraj sa jej v kabelke pohadzujú všelijaké kľúče a šnúrky na nich sa zamotávajú, tak by si v nej už konečne chcela urobiť poriadok. 

Prvé vrecúško bolo na kľúče od auta:
druhé na všetky kľúče od domu a kancelárie:
 toto sú moje kľúče, ona ich má omnoho viac :o)
a tretie na mobil:

Na skrášlenie obývačky si objednala košíček a levanduľové vrecúška z provensálskych látok:


Ďalšia vec, čo som minulý týždeň ušila, bola po dlhej dobe zase pre mňa. Snažím sa byť trochu "eko" a chodiť na nákupy s plátenou taškou. V mojom prípade však do bodky platí, že "obuvník chodí bosý". Na nákupy som si nosila kúpenú tašku nemenovanej značky. No uznajte. Už bol najvyšší čas vymeniť ju za vlastnoručne zhotovenú:


Ok, moje nákupy sú niekedy veľké, tak som ušila hneď aj druhú. 
Veď ktovie, kedy by som sa k tomu zase dostala!

pravdepodobne ste spoznali látky z Ikea

Napadlo mi, že by som mohla pripraviť fotopostup na túto jednoduchú nákupnú tašku, aby nás bolo eko viac, ale neviem, či by vás to nenudilo. 
Ak sa vás nájde aspoň päť, ktoré mi pod príspevok napíšete, že by sa vám takýto postup zišiel, pripravím ho, dobre?

Minulý týždeň sme s pár úžasnými žienkami zorganizovali prvý "fabric swap", čiže výmenu látok, ktorých máme veľa, už ich nepotrebujeme, alebo jednoducho nevieme, čo s nimi. Pri kávičke a špaldových muffinoch (už mám aj recept! kto máte záujem, hláste sa!) sme si toho povymieňali neúrekom! Dve hodiny boli strašne málo, určite by sme mali čo robiť a o čom rozprávať aj celý deň. O tom, že nám bolo super svedčí aj to, že sme sa úplne zabudli odfotiť!! Nafotila som teda aspoň svoje úlovky :o)

V blízkej budúcnosti sa chystám vyskúšať appliqué, tak som ukoristila filc vo všetkých možných farbách: 
na toto sa naozaj veľmi teším!

a pár látok na doplnenie zásob nikdy nie je na škodu :o)

Dievčatá, bolo fakt výborne, už sa teším na ďalšie podobné stretnutie!

Včerajšia návšteva mala trochu iný charakter. Prišla nás navštíviť synova krstná mama, úžasná osoba. A doniesla darčeky :o) Dostali sme s manželom 3 cd našej obľúbenej salsy:

No a na čo iné sa dá využiť takáto krásna kovová krabička, keď nie na uloženie látkových štvorčekov 5x5cm, pripravených na zošívanie? 
Upozorňujem vás na to, že všetky darované krabičky skončia podobne :o)

Dnes ráno som mala veľmi zaujímavé a užitočné stretnutie, počas ktorého náš malý anjelik zvládol svoje prvé dopoludnie v jasličkách. A popoludní som si bola urobiť radosť na pošte. Po týždni "nekonečného" čakania dorazil balíček z Japonska! Samozrejme, plný látok, takže som neodolala a hneď som ich pre vás nafotila. Musím vás však sklamať, nie sú na predaj, len rozširujú moju súkromnú zbierku.

veľmi milá ľanovo-bavlnená látka pripravená na detské projekty



Túto látku od YUWA v retro štýle som pre istotu kúpila hneď v troch farbách. 
Možno máte podobný pocit ako ja, že keď šijete, chýba vám presne tá farba, ktorú nemáte..

Tiež trochu retro dizajn uzáverov fliaš od mlieka od Kokka

Mäkučká dvojitá gázovina zo známej kolekcie Far Far Away od dizajnérky Heather Ross pre Kokka.
Krásne farby, len ešte musím vymyslieť, na čo by sa tento materiál najviac hodil

Nie sú tieto dáždničky najchutnejšie na svete? :o)

Musela som byť veľmi dobrá, lebo som ako darček dostala ďalšie látky!! Z niektorých len malé kúsočky, ale z niektorých aj fat quarters! Viete si predstaviť, ako som sa už pred poštou vytešovala (jasné, že som to nevydržala až domov a balíček som otvorila už tam :o))

toto je Un Amour de Cuisine od ďalšieho známeho japonského výrobcu Lecien, 
pripomína mi vyšívané ručníky mojej babky :o)

výroba čokolády od YUWA

z tohoto malého kúska bavlnenej látky dizajnérky Suzuko Koseki od YUWA sa teším asi najviac, 
lebo vzor je naozaj krásny a bohužiaľ ho už takmer nikde nedostať 
(neviem, neviem, či z toho niekedy odstrihnem). 

toto netuším čo je, ale je to veľmi milé

a na záver čerešnička na torte, látka z dielne Ayumi Takahashi, vytlačená cez Spoonflower


Dúfam, že ste sa dosýta pokochali krásnymi látkami a teším sa na vás zajtra!














10 komentárov:

  1. Óóóch aké krásne nové látky :o) Škoda, že z tej "výroby čokolády" máš len maličký kúsoček. Tá je naozaj krásna. Anka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fíha, to si ale mala rušný týždeň. Ja sa prihováram za návod na eko tašku, tiež vláčim aké také, tak rada by som ušila vlastnú. No a tie látky nemajú chybu, čo ti prišli, hlavne sa mi páči tá dáždničková, nemá chybu. :) monr

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mne by sa tiež zišiel fotopostup tašky, je krásna a užitočná, inšpiroval ma aj košíček, ďakujem. A látočky sú úžasné, neviem ani vybrať, ktorá je najkrajšia, ani strihať by som ich nedokázala :o)
    Broňa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja sa tiež poteším z fotopostupu :)
    látky sú úžasné, najviac sa mi páči tá posledná.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrý deň, látok nikdy nie je dosť, fakt to veľmi dôverne poznám :))) a práve ten jeden odtieň chýba . Poslušne hlásim som 5. a teším sa na fotopostup.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :o) Ivanka, si piata, ale Anka v prvom komentari postup nechcela :o)) Ale ok, aj keby to malo byt len pre vas styri, pripravim. Je to fakt jednoduche a rychle.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nóó, tak aj ja sa prihováram za fotopostup, aby nás bolo päť :o) aj keď som už takéto tašky šila :) anka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Katka, tešíme sa :) monr

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tašky a kabelky mi už dlho ležia v hlave, ešte som to neskúsila. uvítala by som postup. Sú krásne a praktické a samozrejme lepšie než hocijaké igelity. Jarmila
    PS šijem vankúšiky, deky a prestierania

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin