nedeľa 31. júla 2011

Ako ušiť plážovú tašku

Vyzerá to tak, že leto v našich končinách ešte ani poriadne nezačalo, a už aj končí. Ak však máte naplánovanú dovolenku niekde, kde je ešte teplo a kopec slnka, je najvyšší čas ušiť si plážovú tašku. Ideálne takú veľkú, aby sa vám do nej vmestila veľká osuška, fľaša s vodou, opaľovací krém a dobrá kniha :o) Ak neviete, ako na to, žiaden strach, pripravila som pre vás ďalší fotopostup.


Čo potrebujeme: 
  • 2 kusy látky 50 x 53 cm na prednú a zadnú stranu
  • 2 kusy látky 50 x 53 cm na vnútro
  • 2 kusy vatelínu alebo vlizelínu o trochu väčšie ako ako látka
  • 1 ks látky 30 x 30 cm na vnútorné vrecko
  • 2 ks látky 12 x 110 cm na ramienka
  • ak chcete ramienka spevniť, vystrihnite tiež 2 ks bielej bavlnenej látky 12 x 110 cm
  • 140 cm farebne zladenej šnúry 
  • 8 očiek na prevlečenie šnúry (ja som kúpila TIETO
          1 cm na zašitie je už zarátaný v rozmeroch látok. 

A ideme na to:

Pripevníme si vatelín na rubovú stranu vrchnej látky. 
Odkedy som objavila lepidlo na textil, používam ho radšej ako špendlíky :o)

Ak používate lepidlo, postupujte podľa uvedeného návodu. V mojom prípade je potrebné látku prežehliť. Ak máte iné, samozrejme tento krok môžete vynechať.

Odstrihneme prebytočný vatelín.

Spojíme lícové strany vrchnej látky a prešijeme spodnú a bočné strany 1 cm od okraja.

Roh zložíme smerom dovnútra podľa obrázku a odmeriame 7,5 cm od špičky, označíme obidve strany. 

Prešijeme

Odstrihneme roh

Aplikujeme rovnaký postup na obidve strany

Po otočení sa to už začína podobať na tašku :o)

Teraz si pripravíme vnútorné vrecko:
Látku preložíme na polovicu a zošijeme spodnú stranu 1 cm od okraja

Otočíme a prežehlíme

Na každej krátkej strane zažehlíme asi 1 cm

Pripravené vrecko umiestnime 23 cm * od horného okraja jedného z dielov vnútornej látky tak, aby bola zošitá strana dolu. 
Prešijeme spodnú a bočné strany veľmi blízko k okraju.

* Pri tejto vzdialenosti bude vrecko v taške dosť nízko. Ak ho chcete mať vyššie, môžete tak urobiť, ale budete musieť skrátiť ramienka (inak by ste pri ich šití prešili aj vrecko ... verte mi, viem, o čom hovorím :o) 

Prešijeme vrecko 8,5 cm od okraja. Takto nám vznikne oddelenie napríklad na telefón.

Priložíme k sebe lícové strany vnútornej látky. Prešijeme bočné strany 1 cm od okraja, na spodnej necháme asi 15 cm otvor.

Znovu si označíme a prešijeme roh 7,5 cm od špičky

Odstrihneme

A takto to vyzerá, keď postup zopakujeme aj na druhej strane

Vložíme vonkajšiu časť tašky do vnútornej tak, aby boli otočené lícovými stranami k sebe, dookola zašpendlíme a prešijeme 1 cm od okraja.

Tašku prevlečieme cez otvor, ktorý sme nechali nezašitý

Takto zatiaľ vyzerá výsledok našej práce :o)

Ručne zašijeme otvor na spodnej strane

Po zasunutí vnútornej strany by nam mal ostať takýto okraj (nič sa nedeje, ak neostane)

Prešijeme horný okraj dookola tašky

Prejdeme teraz k ramienkam
Pripevníme bielu látku k vrchnej látke lepidlom 

Preložíme po dĺžke lícovou stranou k sebe a prešijeme 1 cm od okraja po celej dĺžke

Zložíme tak, aby boli švy uprostred a prežehlíme ich

Prevlečieme na durhú stranu a znovu prežehlíme

Na každom konci zažehlíme dovnútra asi 1 cm

Pripevníme ramienka 19 cm od horného okraja tašky, 14 cm od bočného okraja

Prešijeme najskôr veľmi blízko k okraju, potom ešte raz, asi 1 cm od okraja

Nasledujúci krok môžete vynechať, ja mám rada, ak taška pekne drží tvar, preto som do nej vyrobila ešte kartónovú výstuž:
      Potrebujeme:
  • kartón 15 x 35 cm
  • látku 32,5 x 37,5 cm

Látku zohneme na polovicu lícovými stranami k sebe, zošijeme jednu krátku a dlhú stranu 1 cm od okraja

Odstrihneme rožky

Otočíme na druhú stranu, navlečieme na kartón, zahneme okraj dovnútra a prešijeme blízko k okraju

Takto to vyzerá v taške

Kľudne by som tú tašku nosila už takto :o) ale je lepšie, keď sa dá aj zatvoriť

takže ešte dookola horného okraja tašky pridáme kovové očká

a navlečieme šnúru. 

Hotovo, vamos a la playa! :o)

Ak máte nejaké otázky alebo pripomienky, kľudne mi napíšte.



PS: ak sa vám podarí pomocou tohoto návodu pekná taška, určite by sme ju chceli vidieť v spoločnom albume na flickr.com. Dostanete sa tam kliknutím na túto ikonu (nájdete ju aj na hlavnej stránke blogu)
Ďakujeme!



7 komentárov:

  1. S touto taškou by som sa kľudne vybrala aj na nákupy nielen na pláž. Opäť pekná kombinácia látok. Kvety sú typický letný motív a ešte aj vo farbe mora :) Anka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dnes som si hladala nejaky pekny postup ako usit tasticku. A musim povedat, ze tento postup je uplne uzasny!!! Si skvela a sikovna. Dakujem. Idem skusit usit :) Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wow, Ivi, ďakujem za takúto pochvalu! Keď sa na postup pozerám spätne, mám pocit, že som šla zbytočne do detailov, ale keď sa ti podarí ušiť peknú tašku, budem len a len rada :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Prosím pěkně jak se přidávají na tašku ta kovová oka? A dají se běžně koupit v galanterii??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V niektorých galantériách to majú, v niektorých nie. Ja som mala balenie s takým malým nástrojom, treba urobiť malinkú dierku v látke, nasadiť jednu časť očka, z druhej strany druhú časť, zaklapnúť ich do toho nástrojčeka a klepnúť kladivom (ale mne to robil manžel, podľa návodu na balení tých očiek)

      Odstrániť
  5. je to velmi pekne, pekne kombinujete farby :-) Dada

    OdpovedaťOdstrániť
  6. narazila jsem na tento návod - je super. Už mám ušito. Děkuji povedlo se. Martina

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin