nedeľa 11. septembra 2011

Čo so zbytkami látok alebo čo sa dá stihnúť za jeden víkend

Dnes som s zistila, že sa zo mňa stáva asi naozajstná patchworkárka! Nie, neušila som svoj prvý veľký quilt, ale mám stále viac zbytkov látok a podarilo sa mi za chvíľku spichnúť prvú log cabin ihelnčku. To sú jasné znaky! Juchúúú! :o)

Ak máte podobné milé starosti s odrezkami látok, môžete sa inšpirovať týmito malými a rýchlymi projektami:

Za jeden deň sa dajú ušiť približne tri chutné košíčky, na ktoré nepotrebujete veľa látok:







Ak ste na mojom blogu prvýkrát a prehliadli ste nedávne príspevky, návod nájdete TU.
Ak sa vám páčia použité látky, nájdete ich v mojom e-shope, rovnako ako aj samotné košíčky
Kúsok rifloviny si už musíte nájsť doma :o) 

Pre veľký úspech ešte raz všetky tri pokope:

Za pár hodín potom môžete ušiť takéto puzdro na vizitky alebo vernostné kartičky:


Toto je úspešne darované Martine, ktorá mala nedávno sviatok. 
Možno ste spoznali látky, ktoré som doviezla z Paríža a neviem odhaliť ich pôvod.

Ak by ste si chceli ušiť vlastné, postup v angličtine nájdete TU.

Aby bol môj víkend dokonalý, ušila som svoj historicky prvý ihelníček, ktorý som už potrebovala ako soľ. Ihly a špendlíky pohadzujúce sa pri šijacom stroji alebo zapichnuté do žehliacej dosky neboli to pravé orechové. Už dlhšie som chcela vyskúšať techniku log cabin.. a zistila som, že je to úžasna sranda :o)



Výber farieb možno nie je najlepší, ale chcela som to mať z rovnakého materiálu, tak som  použila všetky odrezky mixu ľanu a bavlny od japonskej Kokka, čo som mala doma.

K tomuto nemám presný návod, ale aby ste mali aspoň predstavu o rozmeroch, začala som štvorčekom 5x5cm a potom som našívala pásy široké 2cm. 

Tak už viete, čo budete šiť budúci víkend? 
Ak áno, napíšte mi to pod príspevok. Možno ma pre zmenu k niečomu inšpirujete vy.





6 komentárov:

  1. Tie košíčky sú fakt pekné. Skúsim aj ja použiť zbytky, ktoré sa tak rýchlo hromadia. Vďaka za inšpiráciu :) anka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Katka a kde kupujes riflovinu? ci rozstrihas stare rifle? mne sa zatila nejaku normalnu nepodarilo zohnat.. beza

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nekupujem :o) Vypytala som si od manzela rifle, ktore uz nebude nosit.. a boli v celkom dobrom stave :o))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anka, kedykoľvek :o) Ja mám takéto projekty veľmi rada, takže určite budú aj ďalšie!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Oh, thank you very much, Karen! I'm happy you like them. I do, too :o) One of them was just bought today. The pink one, my favourite :o)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin