piatok 30. decembra 2011

Povianočné šitie

Pravdepodobne ste pred Vianocami mali podobne šialené obdobie ako ja. Veľa šitia, prípravy, nákupy..  do toho choroby celej rodiny.. Mám pocit, že všetci známi boli chorí a ani nás to neobišlo. Dúfam, že je vás aspoň pár, čo ste to prežili v zdraví a užili si krásne a ničím nerušené sviatky.

Ale určite ste ku mne nezavítali preto, aby ste čítali o nepríjemných veciach. Späť k šitiu. 
Nestihla som síce ušiť všetko, čo som mala v pláne, ale na poslednú chvíľu vznikli tieto kozmetické taštičky, do ktorých sa vmestí naozaj všetko potrebné:
Takto na fotke to nevidno, ale taštička je dosť veľká. Na priblíženie: používala som 25 cm zips. 
Exteriér (okrem ružového ornamentu) a interiér je z japonských bavlnených látok od Kei Fabric.
Dovnútra by sa ešte viac hodila nylonová látka, ktorá sa dá ľahko umyť, ale nemala som vhodný farebný odtieň. 

Hnedo-tyrkysová kombinácia sa podľa mňa veľmi vydarila (tyrkysová látka je od Art Gallery). 
Nielen farebne, ale aj po technickej stránke. Šila som ju ako druhú, tak som už vedela, na čo si treba dávať pozor. Bola som prekvapená, koľko látky som spotrebovala iba preto, že vpredu a vzadu je jeden plisovaný záhyb. 
Ak by ste si chceli podobnú ušiť, podrobný postup nájdete na TEJTO stránke.
Moje taštičky sú málinko pozmenené, nepoužila som kúpenú stužku, ale ušila som si ozdobný pásik z jednej z použitých látok. 

Jeden z mála darčekov, ktoré som stihla ušiť, bol vankúšik s našou fotkou pre babku. Poznáte to. Babka vám povie, že už je stará, že nič nepotrebuje, tá naša si dokonca darčeky ani hneď nepozerá, nechá ich ležať pod stromčekom! Tak sa mi ako najvhodnejšie zdalo čokoľvek, kde bude jej prvý pravnúčik. To určite nezastrčí na dno skrine, ale naopak, bude všetkým ukazovať :o)
Fotku sme tentokrát tlačili na plátno doma. Je to omnoho jemnejší materiál ako ako to, čo vám vytlačia vo FaxCopy a tá pohoda, vytlačiť si to doma, je na nezaplatenie :o)
Ak by sa vám takýto vankúšik s fotkou hodil ako darček, ale neviete šiť, onedlho nájdete ponuku v našom e-shope. Vy nám pošlete akúkoľvek fotku a my vám hotový vankúšik :o)

Ďalšia vec, ktorú som šila, mi zatiaľ urobila najväčšiu radosť. 
Keď som sa pred Vianocami zvíjala v horúčkach, dostala som správu, po ktorej som sa hneď cítila lepšie. Musela som si ju prečítať viackrát, aby som sa uistila, že neblúznim, ale bola to realita. Vyhrala som látky od MONALUNA!!! Pod touto značkou tvorí dizajnérka Jennifer Moore, ktorej štýl mám veľmi rada. 


Moja radosť bola o to väčšia, že všetky jej látky sú BIO bavlna a šlo o jej najnovšiu kolekciu Taali s krásnymi farbami a vzormi. 
Balíček mi dorazil deň po Vianociach a ja som im proste neodolala. Hneď pri prvej príležitosti som z nich ušila Remimu deku. Deku, o ktorej som už pár mesiacov snívala, ale nemala som na ňu čas. A vyzerá to tak, že ani tie správne látky, lebo keď som videla Taali, bolo mi všetko jasné a deka vznikla za jeden deň.
Má iba 90 x 95 cm a predná strana je jednoduchá, svieža, moderná. 

Na zadnú stranu som použila kúpenú deku a ešte dva pásy z Taali, vnútri je bavlnený vatelín. 


No nie sú tie motívy najchutnejšie na svete? :o)

Quiltovanie je tiež veľmi jednoduché. Trochu som sa bála, že niečím komplikovanejším by som to zbytočne pokazila. 


Musím úprimne povedať, že táto bavlna bola zatiaľ najlepší materiál, z akého som šila. Aj tým, že farby celej kolekcie sa krásne dopĺňajú a dajú sa ľubovoľne kombinovať, aj tým, že je to bavlna jemná, pevná a pri šití sa nepohla ani o milimeter (pripomína mi to kvalitu japonských látok od Yuwa, ale z tých som ešte nešila, je mi ľúto zastrihnúť :o)) 

Mám pre vás malé prekvapenie: keď sa všetko podarí, onedlho by som chcela mať aspoň časť tejto kolekcie aj na predaj. Toto si jednoducho nemôžem nechať iba pre seba. Veď uvidíte, o čom hovorím :o) Som si istá, že keď raz skúsite, už nebudete chcieť nič iné. 


Remi miluje obrázky v štvorcoch. Normálne plakal, keď som mu deku zobrala a poskladala :o)

A čo vy? Aké boli sviatky? Oddychovali ste? Či ste sa naopak úplne zničili? Chýbalo vám šitie? Alebo ste naopak využili čas a niečo krásne vytvorili? Teším sa na všetky vaše správy, dávno sme si nepísali :o)



6 komentárov:

  1. Takú výhru by som prijala. Veľmi pekná sada a deka sa vydarila.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem, Janka. Ja som neverila vlastným očiam. Zapájam sa veľmi často, ale nikdy som nevyhrala. A hneď takéto úzasné látky! Vieš si predstaviť, ako som sa tešila :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem, Janka. Ja som neverila vlastným očiam. Zapájam sa veľmi často, ale nikdy som nevyhrala. A hneď takéto úzasné látky! Vieš si predstaviť, ako som sa tešila :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Katka, tie kapsičky sú fakt pekné a pekne vypracované. Nádherná kombinácia látok. Veľmi vydarený projekt! Aj deka je super. Taký zaujímavý a nezvyčajný vzor. Predpokladám, že si čerpala z tvojej novej knihy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ... a ešte blahoželám k výhre krásnych látok. anka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :o) Dakujem Anka! Necerpala som z knihy. Nieco trosinku podobne som videla niekde na internete, ale tuto deku som vymyslela sama.

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin