štvrtok 2. mája 2013

Taška na horúce jedlo / Hot dish carrier

Každý utorok ráno sa stretávam s malou skupinkou francúzskych dám, ktoré trochu zasväcujem do tajov šitia :) Až na jednu sú to úplné začiatočníčky, tak som si trúfla. Vlastne už nie sú! Od septembra urobili celkom slušný pokrok. Nevenujeme sa iba patchworku, šlo skôr o jednoduché šité vecičky typu vianočný veniec, ihelníček, nákupná taška, obrus.. ale už sme zvládli aj patchwokový košík a momentálne pokúšame drážďanský tanier. Od začiatku ma žiadali, aby sme si ušili taštičku na horúce nádoby. Netuším, ako sa taká vec šije, tak som zase brázdila internet. Našla som jednu peknú v blogu Dixie Doodles, ušila ju a môžem vám povedať, že na kurze ju teda šiť nebudeme :) Nie je to nezvládnuteľné, ale zbytočne by sa s tým trápili. Musím nájsť niečo jednoduchšie.

I'm meeting a small group of French ladies every tuesday morning. I'm teaching them a little sewing. Almost all of them are complete beginners so I dared. We've been sewing some simple little things like a pincushion, tote bag, table runner .. but we've already advanced to a patchwork fabric basket and now the Dresden plate. They've been asking me from the beginning to sew a hot dish carrier. I had no idea how to sew it so I've browsed internet and found one pretty tutorial on Dixie Doodles blog. I've sewn it to try out and I can tell you we're not going to sew it in a group :) It wouldn't be impossible but I guess it's still too complicated for them. I have to find something easier. 

Nič na tom, aj tak som rada, že som sa do toho pustila, lebo som si konečne trochu viac vyskúšala moju novú mašinku (Janome Horizon Memory Craft 7700 QCP). 
I'm happy anyway that I started this project because I finally tried a little bit more my new sewing machine (Janome Horizon Memory Craft 7700 QCP).
zatiaľ na nej neskutočne oceňujem quiltovanie s horným podávaním a quiltovacím vodičom (viem, že vodič by sa mal používať na pravej strane a naopak, ale v jednom blogu som to videla takto, tak som skúsila a fungovalo.. nabudúce si ho však dám tak, ako sa má, lebo pri navliekaní nite to samozrejme zavadzia)

I highly appreciate quilting with a dual feed device and with a quilting guide bar (I know the guide should be used on the right side but I've seen it used like this on one blog and wanted to try.. it worked but it stands in your way when you want to thread a needle)

prídavný stolík je geniálna vec aj pri takýchto menších projektoch
extra wide table is very useful even for small projects like this

quiltovanie bola fakt hračka, horná aj dolná látka sú pekné rovné
quilting was really a thrill, both fabrics are nicely straight

ďalšie úžasná vec je 1/4" lemovacia pätka s vodičom
another great thing is a 1/4" seem foot

Samozrejme, netvrdím, že celý projekt šiel ako po masle. Vybrala som si trochu hrubý vatelín a silou-mocou som chcela použiť kúpený šikmý prúžok, ktorý na to bol jednoducho priúzky. Ten mi dal zabrať najviac, takmer som to kvôli nemu ani nedokončila. 

But not everything went so well. The interfacing I chose was too thick and the bias tape I used was just too narrow for it. I almost didn't finish the carrier because of it.  

ale dokončila som :)
but I did :)

Použila som japonské látky Kei, na ktoré je v e-shope veľký výpredaj!
I used Japanese fabrics Kei which are on sale in my e-shop now!

Včera som stihla ešte jeden látkový náhrdelník (inšpirácia z blogu The Cottage Mama) v slniečkových farbách na objednávku. Keď som už strihala, spravila som rovno dva. Ten druhý bude súčasťou pripravovaného GIVEAWAY na mojej Facebookovej stránke. Ak ešte nie ste fanúšikmi, mali by ste sa poponáhľať. Do 500 nám už chýba iba 63 a potom budú darčeky :)

Yesterday I've finished also one order: the fabric necklace (inspiration comes from The Cottage Mama blog) in sunny colors. And as I was cutting the fabric I've made the second one. It will be a part of a GIVEAWAY running on my Facebook page. If you're not already our fan you should hurry. When we get 500 likes - missing just 63 - we're going to be generous :)

Verím, že si užívate krásne jarné dni rovnako ako ja 
I hope you're enjoying lovely sprig days as much as I do




1 komentár:

  1. Katuska tak ta taska je skvela, nevyzera vobec zlozito, a super ti vysla... Ja som este quiltovat velmi neskusala :D ale chystam sa :D

    aj nahrdelnik je krasny - skoda ze ja nie som na take :D chi

    a stroj fici ako ma to je super :D mne ten pridavny stolcek niekedy aj chyba popravde :D snad v buducnosti dokupim :D

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin