streda 7. augusta 2013

Jednoduchý patchworkový blok zo štvorcov - FOTOPOSTUP

Ďalší horúci deň strávený v klimatizovanom ateliéri. Remi ostal na prázdninách u starých rodičov, tak máme zase dovolenku :) Nechcelo sa mi púšťať do žiadneho väčšieho projektu, ale spomenula som si na jednu techniku, ktorú mi ukázali milé dámy z Turning Point ešte na Prague Patchwork Meeting v apríli. Ak ste sa zastavili pri ich stole, možno ste sa ju naučili tiež. Predpokladám, že pre skúsené patchworkárky to nie je nič nové, ale my, večné začiatočníčky, sme tým nadšené :)

Je to patchworkový blok, šitý zo štvorcov, veľmi jednoduchý a rýchly. Nevzniknú vám síce pri ňom pekné ostré rožky, ale pri niektorých projektoch to až tak neprekáža.

Toto bol prvotný výber látok. Tentokrát som sa zamerala najmä na jednofarebné látky a doplnkové látky tón v tóne. Nepoužila som všetky, postupne sa to vykryštalizovalo inak.

Začala som vystrihnutím dvoch štvorcov 10x10cm (ale veľkosť si môžete zvoliť akú len chcete).

Priložte si štvorce k sebe lícovými stranami

a zošite dookola

nakreslite si diagonály

a v nich potom látku, ktorá má byť okolo, rozstrihnite

rozžehlite nastrihnutú látku a vystrihnite si štvorec rovnakej veľkosti, ako vám práve vznikol (vyčnievajúce rožky som rezala priamo s ďalšou látkou)

tento postup potom opakujte, opakujte a opakujte, kým vás to baví alebo kým nedosiahnete potrebnú veľkosť :) Donekonečna by to asi nešlo, čím väčší kúsok látky je na druhej strane, tým viac sa látky pri šití naťahujú.. žehlením sa to dá vykompenzovať, ale ja by som sa už ďalej bála ísť.

Voilá, môj výsledný blok.
Ostávam pri veľkosti 47x47cm a bude z toho vankúšik do našej spálne. 

Čo bude z toho vášho? :)



10 komentárov:

  1. zaujimave a naozaj jednoducho to vyzera... chi no ja sa snad aj niekedy k tomu patchworku original aj dostanem, chi - no zatial mi stacia krasne latocky a toto asi musi pockat na svoj cas chi :D

    Len si pekne oddychni bez Remiho, trosku zrelaxuj kym pride malinka... urcite to dobre padne a stari rodicia sa potesia aspon :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super postup Kati, toto som este nevidela, ale teda na moje krive strihanie asi nic moc :D
    volno bez Remiho a klimu v atelieri zavidim ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já to taky nikdy neviděla :-) to jsou věci! supiš!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dievčatá, to som veľmi rada, že ste to nepoznali a páči sa vám :) Bála som sa, že to tak všetky odjakživa šijete a ja som posledná, čo to nepoznala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kati, kukám jak puk, je to kráááásne a určite raz vyskúšam. Len ja som asi jediná blbá, čo som nepochopila postup od prvého hotového štvorca, ďalšie sa majú rezať inej veľkosti a ako sa tie štvorce zošívajú???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prepáč, došla mi baterka vo foťáku, tak som potom chvíľu nefotila :) Ďalší štvorec je rovnako veľký ako ten, čo ti vznikol rozžehlením tých nastrihnutých častí. Znovu priložíš lícami k sebe, celé dookola obšiješ, rozstrihneš, rozžehlíš a znovu vystrihneš štvorec rovnakej veľkosti, ako práve vznikol.

      Odstrániť
  6. Jednoduchy postup, tiez som to doteraz nepoznala. Ale urcite vyskusam :-)
    alaba

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ďakujem za výborný a jednoduchý nápad, (že som na to neprišla). Človek sa fakt učí celý život. Mária

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To si hovorím dosť často pri takýchto jednoduchých veciach.. že som na to neprišla :)))

      Odstrániť
  8. ani ja som to nepoznala, takze dakujem za tip. uz sa tesim, ked to vyskusam :P
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin