streda 15. augusta 2012

Vianočný quilt - charitatívna akcia

Ahojte,

znovu pozývam všetky šikovné ručičky, skúsené patchworkárky, aj začínajúce nadšenkyne, aby sa zapojili do akcie "Priateľský quilt". Ide o druhý ročník našej vianočnej charitatívnej akcie a pevne verím, že sa z toho stane dlhoročná tradícia.

Princíp je veľmi jednoduchý, ale ak ste sa s podobnou akciou ešte nestretli, vysvetlím: každý, kto má chuť, ušije a doručí jeden štvorec podľa požiadaviek, ktoré nájdete nižšie. My (ja a pár nápomocných dušičiek) dáme všetky štvorce dokopy, podšijeme a prequiltujeme.

Hotový quilt bude potom predaný alebo vydražený. Ak ste sa zapojili alebo aspoň sledovali túto akciu minulý rok, viete, že v rámci Vianočného bazáru, ktorý organizuje International Women's club, sa quilt nepodarilo hneď predať. Tento rok preto ušijeme quilt trochu skôr a ponúkneme ho na predaj cez E-bay, Etsy a rôzne iné portály a e-shopy. Získané peniaze venujeme dobročinnej organizácii na Slovensku. Zatiaľ nie je rozhodnuté, ktorej, preto ak máte nejaké tipy, neváhajte napísať.

Verím, že máte všetci chuť takýmto jednoduchým spôsobom podporiť dobrú vec. Samozrejme, čím viac sa vás zapojí a ušije patchworkový blok, tým väčší quilt ušijeme (alebo žeby aj viac quiltov??) a tým viac peňazí vyzbierame.


Ako má teda vyzerať blok, ktorý máte ušiť?

Témou sú vianočné stromčeky a prevedenie necháme plne na vás.
V podstate môže ísť o akýkoľvek ihličnatý stromček.

Aké farby máte použiť?

Červenú, tyrkysovú (alebo "aqua") a bielu.
Ideálne je použiť predprané bavlnené patchworkové látky.
Nie je nutné použiť všetky farby v jednom bloku.
Ak máte chuť použiť iba dve z nich, je to úplne v poriadku.

Akú veľkosť má mať blok?

23 x 23 cm, vrátane 1,5 cm na zašitie z každej strany.
Bola som síce poučená, že sa väčšinou na zašitie necháva 0,75cm z každej strany, ale po skúsenostiach z minulého roka pýtam radšej viac a ja si to potom obstrihám :)
tento stromček je iba ukážka, vôbec nemusíte ušiť tento tvar

Čo treba pripojiť?

Do pravého dolného rohu bloku (v rámci 1,5 cm na zašitie) napíšte permanentným perom svoje meno a priezvisko.

Koľko blokov môžete poslať?

Jeden na osobu.

Akú techniku použiť?

Akúkoľvek. Môžete šiť strojom alebo ručne, šiť na papier, používať aplikácie, výšivky. Pamätajte iba na to, že quilt bude na záver prešívaný, takže nepoužívajte napríklad kovové časti.

Dokedy treba bloky doručiť?

Musia k nám doraziť najneskôr 15. Októbra 2012.

Kam treba blok poslať? 

Modern Patchwork
Palárikova 14
81104 Bratislava
Slovensko

Vopred vám ďakujem za účasť aj za to, 
že informáciu o tejto akcii posuniete ďalej ľuďom, ktorí by sa mohli zapojiť. 

Ak by ste potrebovali ďalšie informácie, neváhajte ma kontaktovať na: info@modernpatchwork.sk
a ak by ste potrebovali látky, skúste nakuknúť aj do môjho e-shopu.






3 komentáre:

  1. uz sa tesim. minuly rok som nestihla,ale verim,ze tentoraz sa zapojim :)
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na vianocnu temu sa mi to zda dost skoro, ale skusim :-)
    Este otazka k farbam: povolene su len tie uvedene 3, alebo tam nusi byt aspon jedna z nich ?
    Alena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Katka poslala som vcera moj pokus o blok vianocny - neviem ci bude dobry, ak ano tak fajn :D nemam ho nafoteny, nejako som nestihla, len dufam ze bude rozmerovo dobry, ze som to dobre pochopila bo ja som truhlik v takych veciach :D chi

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin